RAMADHIN BENADRUKT VERPLICHT GEBRUIK MOND -EN NEUSBEDEKKING VOOR IEDEREEN

De minister van Volksgezondheid, Amar Ramadhin, laat via een aanmaning aan alle bedrijven, alle ministeries, en alle parastatale organisaties weten dat het dragen van mond –en neusbedekking verplicht is gesteld op de werkvloer.

De verplichting geld ook voor overheidspersoneel. Tot nu toe worden volgens de minister de voorschriften voor het dragen van mond en neusbedekking niet strikt nageleefd. Dit is juist van groot belang door de snellere verspreiding van Covid 19 via de Manaus en Britse varianten volgens de Minister.

Het schrijven van de minister benadrukt de verplichting voor het dragen van mond en neusbedekking. “Uit onderzoeken van het BOG en het Outbreak Management Team is gebleken dat er besmettingen op de werkvloer plaatsvinden”. Het nalaten van de preventieve maatregelen is hiervan de oorzaak valt op te maken uit het schrijven. 

Opvallend is dat er een boete van SRD 150 is gekoppeld aan elke overtreding van de regel die het gebruik van mond en neusbedekking verplicht.

Zowel bezoekers als personeel dienen volgens het schrijven de regels “strikt na te leven”. Directies worden op het hart gedrukt om hierop toe te zien. 

UNITEDNEWS

 

Facebook Comments Box